28 November 2012

Diet VS Fakta

Mila Jamil 28 November 2012,2:15 AM No comments
14 Muharram 1434H
بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera



Terasa berat badan dah naik? Jeans lama-lama dah tak boleh pakai? Fakta ni Mila dapat dari satu majalah ni... Cuba,,jangan tak cuba. Senang je. Asal ade semangat yang kuat. Chayok!


 Minum air sebelum makan. Nanti kita akan rasa cepat kenyang. Jadi,,taklah makan banyak.


 Do something! Cuba cari gambar-gambar wanita  atau baju yang langsing. Kemudian,,gunting dan tampalkan mana-mana tempat yang selalu ditengok. Tapi,,janganlah sekadar tengok! Tanamkan azam..'aku mesti boleh'.


 Belajar sukakan rempah ratus....Tak suka?? Jangan! Rempah ratus ini mampu jadi ejen pembakar lemak tau. Jangan tak tahu!


 Tidur yang mencukupi. Secara automatik,,kita akan kurang makan. Jadi,,kita takkan buat no. Lagipun tak adalah kita jadi panda pulak kan.. Hehehe...


 Buat senarai barang dulu bile nak beli barang especially makanan. Ni mesti kena buat! Kalau tak,,nanti terbeli barang yang tak perlu yang boleh buat badan kita naik... Bila dah beli,,baru tahu menyesalnye aku beli makanan ni..


 Stay away from complexs carbohydrate! Jangan sentuh roti,,alkohol. Bahaya!


 Jauhi Supper a.k.a makan tengah malam. Makanan tadi akan jadi lemak kerana sumber tersebut tidak digunakan sebagai tenaga. Jadi,,jangan ambil risiko ye.


 Breakfast a.k.a sarapan. Ouh..don't you dare to forget your breakfast! Kita kan nak buat aktiviti pada siang hari. Jadi,,kalau tak sarapan,,macam mana kita nak ada tenaga untuk buat semua aktiviti itu. Nanti pengsan ke takpun gastrik ke,,kan da jadi masalah lain pulak....


 Makan dalam pinggan yang kecil. Jangan tak percaya! Ini fakta! Bila kita makan dalam pinggan kecil,,secara automatik,,kita akan nampak bahawa kita ambil makanan yang banyak padahal sikit je....
Itulah namanya halusinasi. Jadi,,kita akan rasa cepat kenyanglah.


Kurangkan makan makanan ringan atau ais krim yang boleh buatkan kita banyak mengunyah.


Amacam? Thrill tak diet ni? Siapa-siapa yang nak berdiet tu,,kena kuat semangat. Yakin diri boleh! Mila harap ada yang berjaya bila ikut entry Mila ni....Huhuhuhu....Good Luck!


No comments:

Post a Comment

Baca je?.Tak Nak Komen Ke?